تاريخ : 16 / 5 / 1395برچسب:, | 8:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

یک خانواده افغان دختر 6 ساله خود را در ازای دریافت یک بز به عقد پیرمرد 55 ساله درآوردند.
معاوضه دختر 6 ساله با بز +تصاویر
 
 یک دختر 6 ساله افغان به نام غریب‌گل از جانب خانواده‌اش مجبور شد که پای سفره عقد با مرد 55 ساله بنشیند.
 
بنا به گفته پدر این دختر، او برای اینکه خانواده خود را از گرسنگی نجات دهد، مجبور شده است که دختر خود را با یک بز، برنج، روغن و شکر عوض کند.
طی شکایت‌های بستگان این خانواده افغان، هم پدر دختر و هم فرد 55 ساله که قصد عقد با دخترک 6 ساله را داشت دستگیر شدند.
 
دفتر کار زنان افغانستان با شکایت از این دو فرد خواستار طلاق دختر از مرد و صلب حقوق پدری از پدر غریب‌گل شدند.



تاريخ : 8 / 3 / 1395برچسب:, | 3:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

از زمان شروع کار خسروشاهی ارزش سهام این شرکت ۴۴۱ درصد رشد کرده است. تنها در سال گذشته میلادی ارزش سهام "اکسپدیا" ۴۶ درصد افزایش یافته است.

در رده بندی که به سفارش آسوشیتدپرس انجام شده، یک ایرانی ـ آمریکایی با درآمد سالیانه بیش از ۹۴ میلیون دلار در صدر لیست مدیران پردرآمد در ایالات متحده آمریکا قرار گرفت.

دارا خسروشاهی مدیرعامل ۴۷ ساله آژانس مسافرتی اینترنتی "اکسپدیا" (Expedia) در رده‌بندی درآمد سالیانه مدیران عامل شرکت‌های بزرگ در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

دارا خسروشاهی در سال ۱۹۹۱ لیسانس مهندسی بیوالکتریک خود را از دانشگاه براون گرفت.

او از ۲۰۰۵ به عنوان مدیر شرکت اکسپیدیا بزرگترین شرکت مسافرتی آنلاین جهان مشغول به کار است. این شرکت در سایه رهبری او فعالیتش را به ۶۰ کشور گسترش داده‌است.

یک ایرانی - آمریکایی پردرآمدترین مدیرعامل در آمریکا (+عکس)

موسسه داده‌پرداز "اکوئیلار" در پژوهشی که به سفارش خبرگزاری آسوشیتدپرس انجام داده درآمد سالیانه خسروشاهی را در مجموع ۶/ ۹۴ میلیون دلار برآورد کرده است. در این مبلغ البته سهام و اعتبارات نیز مورد نظر قرار گرفته‌اند.

البته ارزش آن بخش از درآمد سالیانه خسروشاهی که به شکل سهام موجود است به چگونگی رشد بلندمدت ارزش سهام شرکت "اکسپدیا" وابسته است. اما با امضای یک قرارداد جدید ۴ ساله پیش‌بینی می‌شود که درآمد سالیانه این شرکت رشدی ۸۸۱ درصدی داشته باشد.

از زمان شروع کار خسروشاهی ارزش سهام این شرکت ۴۴۱ درصد رشد کرده است. تنها در سال گذشته میلادی ارزش سهام "اکسپدیا" ۴۶ درصد افزایش یافته است.

اما حضور مدیران دیگر رده‌بندی درآمد آسوشیتدپرس در کنار خسروشاهی کم‌رنگ‌تر به نظر می‌رسند. لسلی مون‌وس از "سی‌بی‌اس" با ۴/ ۵۶ میلیون دلار و فیلیپ دامن از "ویاکام" با ۱/ ۵۴ میلیون دلار درآمد در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

رابرت ایگر مدیرعامل شرکت "دیزنی" با ۵/ ۴۳ میلیون دلار درآمد سالیانه در رده پنجم و ماریسا مایر مدیرعامل کمپانی "یاهو" با ۳۶ میلیون دلار در جایگاه هشتم قرار دارند.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز:

 

 

 پایگاه خبری عقاب نیوز:آیت الله آل هاشم گفت: پاسداری از جایگاه ولایت فقیه و حراست از حرم اهل بیت(ع) بسیار با ارزش است.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از      آناج، عصر امروز آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تبریک عید مبعث، اظهار داشت: در آیه چهارم قرآن مجید، آیه 164 آل عمران، 151 بقره و سوره عمران به مبعوث شدن پیامبر اکرم (ص)اشاره شده است.

وی ادامه داد: حضرت محمد(ص) قبل از بعثت چندین سال تزکیه نفس می‌کردند، ایشان از بدو تولد پیامبر بودند و در تاریخی معین ماموریت یافتند به رسالت اقدام کنند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به سازمان هلال احمر از زحمات پرسنل آن تشکر کرد و در ادامه بیان داشت: باید از اسناد مملکت مراقبت کنیم و از کتب قدیمی و تاریخی حراست لازم را به عمل بیاوریم چراکه این اسناد و کتاب‌ها گویای هویت ایران هستند.

وی تصریح کرد: اسناد ملی ارزش سرزمین ماست و باید به این مسئله اهمیت دهیم؛ هرکسی در خانه خود اسناد و کتب تایخی دارد بهتر است آنها را به سازمان اسناد ارائه دهد تا از پوسیدگی و نابودی آنا جلوگیری گردد.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه پاسداری از آرمان‌های نظام وظیفه هر انسان انقلابی است، توضیح داد: خوشا به حال کسانی که خود را پاسدار امام حسین(ع)، رهبری، نظام و انقلاب قرار داده‌اند، دفاع از جایگاه ولایت فقیه از ارزش بسیار والایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: ما باید قدر جانبازان این خطه را بدانیم، یادگاران دفاع مقدس به سختی روزگار خود را سپری می‌کنند و خانواده‌های آنان در نگهداری از جانبازان جهاد می‌نمایند.

اخبار مرتبط با موضوع:

خبرگزاری فارس : پاسداران شجاعت را از مکتب حسینی آموختند/ اجر جانبازان قطعاً از شهدا کمتر نیست

خبرگزاری مهر :     پاسداری از آرمان‌های نظام وظیفه همگان است/ ضرورت حفظ اسناد ملی

خبرگزاری جمهوری اسلامی: تجلیل از مقام جانباز پاسداشت ارزش هاست

خبرگزاری دانشجویان ایران : پاسداران، پشتیبان ولایت‌فقیه هستند

آفتاب :       تجليل از مقام جانباز، پاسداشت ارزشهاست

خبرگزاری دفاع مقدس : خوشا به حال آنان که پاسدار اهل بیت(ع) و رهبر انقلاب هستند

 

 

 

 

 

 

 



تاريخ : 13 / 10 / 1394برچسب:, | 11:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز

 امام جمعه موقت تبریز با محکوم کردن اعدام شیخ نمر النمر در عربستان سعودی، گفت: عربستان سعودی با شهادت این روحانی و شیعه انقلابی بیش از هر زمان دیگری به سمت اضمحلال حرکت کرد.

آیت الله سید محمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که اعدام شیخ نمر اولین و آخرین جنایت رژیم منحوس آل‌سعود نیست، اظهار داشت: این جنایت تاریخی نشان داد که دولت عربستان تحمل شنیدن منتقدان و معترضان داخلی را ندارد.
وی با تأکید بر این‌که اعدام شیخ نمر اوج درماندگی آل‌سعود بود، تصریح کرد: عربستان سعودی با شهادت این روحانی و شیعی انقلابی بیش از هر زمان دیگری به سمت اضمحلال حرکت کرد. شهید کردن فردی که از لحاظ سیاسی و ایدئولوژیکی در تضاد با آل سعود بود و از طرفی مورد حمایت شیعیان جهان موازنه قدرت را علیه عربستان خواهد کشید.
امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که شهادت شیخ نمر موجی از اعتراضات بین‌المللی را روانه آل‌سعود خواهد کرد، گفت: حاکمان آل سعود برای رهایی از بن بست سیاسی سعی در فرافکنی افکار داخلی و منطقه ای خویش دارند، اعدام فردی مجتهد با نام تروریست اوج خباثت این رژیم سفاک است.
آیت الله‌ آل‌هاشم با بیان این‌که این جنایت منطقه را به بی ثباتی هدایت خواهد کرد، افزود: اضمحلال درونی نظام فاسد آل‌سعود در آینده‌ای نه چندان دور رقم خواهد خورد، البته تاریخ نشان داده هر گاه ملتی برای استقلال، آزادی و عزت خود شهید تقدیم کند، پیروزی نهایی را کسب کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح جنایات رژیم آل‌سعود در دیگر کشورهای اسلامی اظهار داشت: پس از بهار عربی، عربستان برای رهایی از نفوذ آن در داخل اقدام به تحرکات منطقه ای در بحرین و یمن و سوریه کرد که این مدل برای حاکمان در حال سقوط قابل پیش بینی است
امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که عربستان دچار اشت
باه محاسباتی و استراتژیکی شده است، گفت: اشتباهات محاسباتی در چندین مدل آل سعود را در آینده نزدیک به پرتگاه نزدیک خواهد کرد، شهادت شیخ جهادگر و انقلابی شیعه عامل اصلی در بیداری دیگر ملت‌های جهان خواهد بود.
وی با انتقاد از واکنش خنثی و منفعلانه سازمان کنفرانس اسلامی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات آل‌سعود تصریح کرد: آل سعود جهت حفظ خود با این اقدام شیعیان را به مجادله تاریخی می طلبد، غافل از این‌که این رژیم به زودی از درون فرو خواهد پاشید.



تاريخ : 17 / 7 / 1394برچسب:, | 7:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دادگاه 'شاه عالم' مرکز ایالت سلانگور مالزی روز جمعه دو خواهر ایرانی 57 و 60 ساله را که دام باندهای مواد مخدر گرفتار شده بودند به اتهام قاچاق مواد مخدر به پای میز محاکمه کشاند و یک نفر از آن ها را به اعدام محکوم کرد.

 

به گزارش ایرنا، پلیس، این دو خواهر را سه سال پیش به اتهام حمل دو کیلو و 63 گرم ماده مخدر متامفتامین در فرودگاه بین المللی کوالالامپور بازداشت کرد.

 

 

دادگاه عالی ایالت سلانگور در شهر 'شاه عالم' امروز 'ر.م' 57 ساله را به اتهام حمل یک کیلو و 47 گرم مواد مخدر مجرم شناخت و محکوم به اعدام کرد، اما خواهر 60 ساله که متهم به قاچاق یک کیلو و 16 گرم متامفتامین در همان روز و همان مکان شده بود را تبرئه کرد.

 

 

این دو خواهر متهم به جاسازی مواد مخدر در چمدان خود سپتامبر سال 2012 بازداشت شدند.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، 'غزالی چا' قاضی دادگاه عالی پس از آنکه 'ر.م' نتوانست از خود دفاع کند، حکم اعدام وی را صادر کرد. وی متهم به حمل این مواد از عراق به کوالالامپور است.

 

 

در همین حال قاضی گفت که 'س.م' خواهر 60 ساله پس از دفاع از اتهام وارده تبرئه شد.

 

 

وی گفت که این زن حدود 20 سال است از بیماری روانی رنج می برد و تاکید دارد چیزی در مورد مواد مخدر نمی دانسته و به دلیل اعتماد کامل به خواهرش برای تعطیلات به مالزی سفر کرده است.

 

 

'غزالی چا' قاضی دادگاه عالی ایالت سلانگور چهارشنبه گذشته نیز یک مادر و دختر ایرانی را سه سال پس از بازداشت و زندان به پای میز محاکمه کشاند و به اتهام حمل دو کیلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع متامفتامین مجرم شناخت و حکم به اعدام آن ها داد.

 

 

باندهای قاچاق مواد مخدر طی سال های اخیر تلاش کردند مسافران ایرانی عازم مالزی را طعمه قرار داده و با سوء استفاده از ساده لوحی افراد، نیاز افراد به پول، حرص و طمع پول بیشتر و شوق سفر به خارج از کشور آن ها را وارد باندهای خود کنند.

 

بیش از 227 ایرانی در زندان های مالزی بسر می برند که اکثر آن ها بدون آگاهی طعمه باندهای قاچاق مواد مخدر شده اند.

 

 

توجه نکردن به هشدارهایی که در مورد به دام افتادن افراد در باندهای قاچاق مواد مخدر صادر می شود، باعث شده است این تعداد ایرانی به اتهام های مختلف از جمله حمل مواد مخدر بخشی از زندگی خود را در زندان های مخوف مالزی بگذرانند

 

 

قاچاقچیان با پیشنهاد سفر رایگان در قبال جابجایی بار تجاری از مردم به عنوان طعمه استفاده می کنند و مقامات ایرانی بارها به مردم برای هوشیاری در برابر این پیشنهادها هشدار داده اند.

 

حمل بیش از پنج گرم مواد مخدر در مالزی حکم اعدام در پی داشته و مقادیر کمتر از آن نیز زندان های طولانی مدت را بدنبال دارد. طبق این قانون در حال حاضر ده ها مرد و زن ایرانی محکوم به اعدام هستند و در زندان های مخوف این کشور در انتظار اجرای حکم بسر می برند.

 

 

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی چندی پیش نیز در بیانیه ای ضمن هشدار به گردشگران ایرانی، از آنها خواست در مسیر سفر به مالزی و یا بازگشت به کشور از قبول هرگونه وسیله و یا بسته از افراد ناشناس ایرانی و غیرایرانی خودداری کنند.

 

 

سفارت ایران در بیانیه خود اعلام کرد مالزی مقررات بسیار سختگیرانه ای در خصوص قاچاق مواد مخدر دارد، بگونه ای که بلافاصله پس از دستگیری مراتب رسانه ای شده و ضمن پخش تصویر متهم از تلویزیون و چاپ عکس در روزنامه های کثیرالانتشار، متهم روانه زندان می شود. دوره بازداشت تا رفع اتهام نیز بسیارطولانی و طاقت فرسا بوده و بایستی سه دوره دادگاه مختلف در چندین سال طی شود.
 
 

 



تاريخ : 23 / 6 / 1394برچسب:, | 12:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

طبق آخرین آمارهای اعلام شده از ۱۰۷ قربانی حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام ۲ نفر انگلیسی و ۵۲ نفر پاکستانی هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  سی ان ان اعلام کرد: بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی مقامات عربستانی تعداد کشته شده های حادثه مکه ۱۰۷ کشته و ۲۳۸ نفر زخمی بوده است.

 

 

بر اساس آخرین اطلاعات در حادثه یازدهم سپتامبر شهر مکه ۹ نفر زائر بنگلادشی، ۱۰ مالزیایی، ۱۵ ایرانی، ۴۲ اندونزیایی و ۵۲ نفر پاکستانی اعلام شده است. در خبرهای دیگری از سوی منابع خبری آمده است که در بین کشته شده ها دو نفر اهل انگلیس نیز مشاهده شده است که البته هنوز به تایید مقامات عربستانی نرسیده است.

 

 

به نوشته روزنامه میرر انگلیس در این حادثه از کشور انگلیس دو نفر کشته و سه نفر نیز زخمی شدند. روزنامه ایندین اکسپرس نیز به نقل از منابع عربستانی اعلام کرده در این حادثه از میان کشته شده ها ۱۱ نفر متعلق به کشور هندوستان بوده است که به اشتباه پاکستانی اعلام شده اند.

 

 

«ویکاس سواروپ» سخنگوی وزارت خارجه هندوستان خبر کشته شدن ۱۱ نفر از تبعه این کشور را در حادثه مکه تایید کرده است. به گفته ویکاس هویت کشته شده های هندی هنگام انتقال اجساد به سردخانه معلوم شد. وزارت خارجه هند تسهیلاتی برای خانواده های افراد کشته شده برای تحویل آنها فراهم کرده است.

 

 

طبق اعلام منابع هندی دو نفر از کشته شده های این کشور یک زوج اهل منطقه کریشنا از ایالت آندرا پرادش هستند.

 



تاريخ : 13 / 6 / 1394برچسب:, | 10:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

زمین لرزه صبح امروز مناطقی از جمهوری آذربایجان را لرزاند. قدرت این زمین لرزه‌ ۵ و هفت دهم ریشتر در عمق ۱۸ کیلومتری زمین اعلام شده است .

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این زمین لرزه در ۱۱۳ کیلومتری شمال غرب باکو مرکز جمهوری آذربایجان و ۱۲۶ کیلومتری شمال شرق کوشلو در استان اردبیل رخ داده است.
ساکنان پارس آباد، بیله سوار و گرمی مغان پس از وقوع این زمین لرزه منازل خود را ترک کردند و به خیابان ها آمدند .

از خسارات این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است .

 



تاريخ : 13 / 6 / 1394برچسب:, | 10:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

نیلوفر دمیر چهارشنبه 11 شهریور پسر خردسالی را با یک تی‌شرت قرمز، شلوار آبی و کفش‌های سیاه در ساحل بدروم ترکیه یافت که با صورت روی شن‌ها افتاده بود.

عکاس و خبرنگار ترک با دیدن جسد بی‌جان این کودک خردسال که موج‌های دریا به آرامی به صورتش می‌خورد، در جای خود میخکوب شد. دمیر در این باره گفت : «دیگر کار از کار گذشته بود و کاری برای بازگرداندن او به زندگی از دست ما برنمی‌آمد.» بنابراین او دست به کاری زد که توانایی انجامش را در آن لحظه داشت، و دوربین خود را آماده کرده و شروع به عکاسی از این صحنه کرد.

 

 

به گزارش خبرآنلاین، این خبرنگار پنج‌شنبه در مصاحبه‌ای که به صورت زنده پخش می‌شد، گفت: «در آن لحظه هیچ‌ کاری به جز عکس گرفتن از این صحنه از دستم ساخته نبود، بنابراین من هم این کار را انجام دادم. من فکر می‌کردم که این تنها راهی است که از طریق آن می‌توان فریاد جسم خاموش او را به گوش جهانیان رساند.»

 

 

آن فریاد خاموش اکنون در جهان طنین‌انداز شده است. عکس‌های نیلوفر دمیر از جسد پسر خردسال آواره، آیلان کردی 2 ساله در صفحه نخست روزنامه‌ها و سایت‌های خبری سراسر جهان قرار گرفت، تا چهره ترسناک بحران مهاجران در اروپا را آشکار کند. این مسئله علاوه بر این بازتاب بسیار گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت، جایی که تصاویر آیلان به شکل‌های گوناگون منتشر شده و تبدیل به نماد تلخ اندوه شد.

 

 

 

عبدالله کردی پدر دو کودک سوری که جنازه‌ی آن‌ها در ساحل بدروم پیدا شد

 

 

 

ماجرای گرفتن عکسی که دنیا را تکان داد

 

 

بر اساس گزارش CTV این پسربچه و خانواده او از کرد‌های آواره سوریه بودند، که قصد داشتند تا با گذر از دریای اژه خود را به خویشاوندانشان در ونکوور کانادا برسانند. آن‌ها به همراه تعدادی دیگر از آوارگان سوار بر یک قایق کوچک قصد عبور از دریای اژه و رسیدن به یونان را داشتند، اما قایق‌ حامل آن‌ها در میان امواج خروشان دریا درهم‌شکست و 12 مهاجر در این حادثه جان خود را از دست دادند.

 

 

دمیر 29 ساله برای آژانس خبری دوغان ترکیه کار می‌کند. او و همکارانش جسد برادر آیلان، گالیپ را نیز با فاصله کمی از جنازه او یافتند. دمیر در این باره گفت : «جسد او نیز به همان شکل در ساحل افتاده بود. آنها هیچ وسیله ایمنی برای شناور ماندن در سطح آب همراه خود نداشتند. این مسئله نشان دهنده این است که لحظه وقوع این حادثه تا چه اندازه غم‌انگیز بوده است.» این خبرنگار گفت که بعد از این ماجرا فهمیده که جسد مادر این دو برادر در فاصله 225 کیلومتری از اجساد آن‌ها به ساحل رسیده است.

 

 

او در ادامه گفت : «من گمان می‌کردم تنها کاری که در آن لحظه می‌توانم انجام دهم این است که از این اجساد عکس‌برداری کنم، تا دنیا آنها را ببیند.»

 

 

عبدالله کردی پدر خانواده تنها فرد خانواده کردی است که از این حادثه جان سالم به در برده است. او درباره این اتفاق به سی‌ان‌ان گفت : «من دیگر هیچ چیزی از این جهان نمی‌خواهم. همه رویاهای من به باد رفته‌اند. اکنون تنها خواسته‌ام این است که کودکانم را به خاک بسپارم و تا زمان مرگ خود کنار مزارشان بنشینم.»

 

 

دمیر ماه‌هاست که اخبار بحران آوارگان را پوشش می‌دهد و در طول این مدت از مهاجران بسیاری که جان خود را از دست داده‌اند، عکاسی کرده، اما هیچ‌کدام از عکس‌های او تاثیری تا این اندازه بزرگ نداشته است.

 

 

او با اشاره به این که گمان نمی‌کرده این عکس تا این اندازه توجه جهانیان را به خود جلب کند، گفت: « با وجود دردی که از دیدن آیلان احساس می‌کردم، تنها چیزی که در ذهنم می‌گذشت انتقال این حس به عموم مردم بود. به چیز دیگری فکر نمی‌کردم. تنها خواسته‌ام این بود که تراژدی آن‌ها را به نمایش بگذارم.»
 
 

 



تاريخ : 2 / 4 / 1394برچسب:, | 6:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

با گذشت یک سال از معرفی نخستین طرح شرکت خودروسازی «رضوانی موتورز» مسوولان این شرکت اولین نمونه این ابرخودرو را به بازار عرضه کردند.

به گزارش مشرق، نکته قابل توجه در ساخت این ابرخودرو که Rezvani Beast نامگذاری شده، استفاده از فیبرکربن در ساخت بدنه و اتاق سرنشینان است، به طوری‌ که این بخش بسیار شبیه کابین هواپیماهای نظامی شده است.


 
مهندسان شرکت رضوانی موتورز که توسط یک ایرانی در کالیفرنیا راه اندازی شده برای افزایش ضریب ایمنی و راحتی در سطح مسیر خیابان اقدام به افزایش وزن نمونه اصلی کرده‌اند. هم اکنون این خودرو پس از تغییرات انجام شده حدود 750 کیلوگرم وزن دارد.

طبق اعلام شرکت سازنده، این خودرو با اصلاحات انجام شده بر روی موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری قادر است تا 500 اسب بخار انرژی تولید کند که این حجم عظیم انرژی نسبت به وزن پایین خودرو باعث شده تا شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن به عدد خیره کننده 2.7 ثانیه برسد.
 
طبق برآوردهای انجام شده توسط رضوانی موتورز، اولین محصول این شرکت حدود 165 هزار دلار قیمت خواهد داشت. این قیمت با توجه به رکوردهای قابل توجه این خودرو و حداکثر سرعت 266 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.ساخت هر دستگاه از این خودرو، بین هشت تا ۱۲ هفته زمان خواهد برد.

 

 



تاريخ : 9 / 3 / 1394برچسب:, | 2:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

هر چند این مرد در مراحل بازجویی دخالت در این جنایت را تکذیب کرده ولی مأموران پلیس شواهد کافی در این زمینه دارند و او را در قتل دخترش گناهکار می‌دانند.

 

یک پدر سنگدل در یونان به خاطر کشتن دختر چهارساله‌اش و فروش اندام‌های او به قاچاقچیان دستگیر شد.

 

به گزارش ایران، این دختربچه که با نام «آنی بوریسووا»‌ شناسایی شده، حدود یک ماه قبل ناپدید شده بود و پلیس پس از تحقیقات فراوان جسد مثله‌شده او را در نزدیکی خانه پدری‌اش در آتن پیدا کرد.

 

با این سرنخ، «استانیسلاو باکاردجیف» پدر 27 ساله این کودک دستگیر شد و پلیس در بررسی وسایل او ورقه قراردادی را پیدا کرد که این مرد با قاچاقچیان تنظیم کرده بود. براساس این قرارداد، این مرد متعهد شده بود در برابر فروش اجزای بدن افراد خانواده‌اش از قاچاقچیان انسان پول بگیرد تا اینکه دختر خردسالش را کشت و اعضای قابل پیوند بدن او را تحویل قاچاقچیان داد!

 

هر چند این مرد در مراحل بازجویی دخالت در این جنایت را تکذیب کرده ولی مأموران پلیس شواهد کافی در این زمینه دارند و او را در قتل دخترش گناهکار می‌دانند.

 

«دیمیتریا بورسیووا» مادر این دختر نیز به علت اهمال در نگهداری فرزندش دستگیر شده اما پلیس احتمال نمی‌دهد این زن با جنایت ارتباطی داشته باشد.

 



تاريخ : 18 / 12 / 1393برچسب:, | 12:58 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ساکنان محلی اعلام کردند تروریست های داعش سه افسر بلند پایه از خلبانان نیروی هوایی ارتش سابق عراق را در غرب موصل بازداشت و به ضرب گلوله اعدام کردند .

به گزارش اطلاع رسانی شبکه خبر، ساکنان محلی افزودند  عناصر داعش این سه خلبان عراقی را هفته گذشته  در خانه های شان در منطقه  بادوش غرب موصل دستگیر کردند.

 شاهدان و ساکنان محلی تاکید کردند  تروریست های داعش سه خلبان عراقی را در مرکز  روستای اسکی در غرب موصل با شلیک گلوله اعدام کردند  و اجساد آنان را به پزشک قانونی  شهر موصل تحویل دادند .  منابع محلی  و شاهدان به علل  دستگیری  سه خلبان عراقی و اعدام آنان  اشاره ای نکردند



تاريخ : 12 / 12 / 1393برچسب:, | 6:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

گردشگران خارجی ترکیه در سال گذشته بالغ بر ۶.۵ میلیارد دلار در این کشور پول غذا داده‌اند که این رقم قابل توجه، معادل کل درآمد گردشگری ایران از ورود مسافران خارجی است.

مناطق گردشگری گچساران

به گزارشگروه سایر رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، انجمن آژانس‌های مسافرتی ترکیه در گزارشی اعلام کرد، در سال 2014 حدود 41 میلیون و 400 هزار گردشگر خارجی از ترکیه دیدن کردند که از مجموع 34.3 میلیارد دلار درآمد حاصله از ورود این گردشگران، 6.5 میلیارد دلار بابت هزینه برای وعده‌های غذایی و خوراکی‌ها بوده است.

میزان هزینه گردشگران خارجی در ترکیه فقط برای صرف غذا در حالی قابل توجه است که طبق آخرین آمار اعلام شده ازسوی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشورمان، درآمد ایران از ورود گردشگران خارجی در سال گذشته حدود 6.5 میلیارد دلار بوده است؛ یعنی به اندازه هزینه غذای گردشگران خارجی در ترکیه!

به گزارش توربو نیوز، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، بیش از 88 درصد گردشگران در جهان، آشنایی با سبک‌های مختلف آشپزی و خوردن غذاهای سنتی کشورهای مختلف را از مهم‌ترین فاکتورهای سفر می‌دانند.

سازمان گردشگری جهانی وابسته به سازمان ملل هم پیش از این اعلام کرده بود، 30 درصد درآمد کل گردشگری جهان وابسته به صنایع غذایی است.

هر گردشگری که ترکیه را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کند، حدود 157 دلار برای خرید غذا و نوشیدنی هزینه می‌کند. هدف صنعت گردشگری این کشور رسیدن به 250 دلار برای هر گردشگر است.

مسئولین ترکیه‌ای برای دستیابی به این هدف، برنامه‌ریزی کرده‌اند و چند راه اصلی را پیشنهاد کرده‌اند. آن‌ها معتقدند ترکیه باید نقشه غذایی داشته باشد و محل‌های فروش غذاهای مختلف را روی آن معرفی کند. برگزاری جشنواره‌های غذا و ارائه رشته‌های مربوط به غذاهای ترکیه‌ای از دیگر راه‌حل‌های پیشنهادی است.

جالب است که آمارها نشان می‌دهد هر شهروند ترکیه‌ای که به عنوان گردشگر از این کشور خارج می‌شود، به طور میانگین 194 دلار برای خرید غذا هزینه می‌کند.

بر اساس گزارش‌های موجود، در سال گذشته میلادی هفت میلیون و 980 ترک به کشورهای دیگر سفر کردند و در کل پنج میلیارد و 470 میلیون دلار هزینه کردند که از این میزان یک میلیارد و 550 میلیون دلار (برابر 28.3 درصد) در صنعت غذایی خرج شده است.

تاکنون 124 غذای متفاوت در موسسه استانداردهای ترکیه به ثبت رسمی رسیده و 185 غذای دیگر در راه ثبت است.

 

 



تاريخ : 8 / 12 / 1393برچسب:, | 10:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک زن عمره گذار ساعت ۲ بامداد از روی نرده‌های طبقه فوقانی طواف خود را به پایین انداخت. با وجودی که مسئولان حرم وی را مشاهده و به سویش شتافتند، اما نتوانستند او را از این کار بازدارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  یک زن عمره‌ گزار با رفتن به طبقه فوقانی طواف حرم، به کمک صندلی از نرده‌ها بالا رفت و خود را به پایین پرت کرد.

خودکشی یک زن در مکه در کنار خانه خدا

وی به محض برخورد با سطح صحن حرم، جان خود را از دست داد و جسدش به سردخانه منتقل شد.

تحقیقات درباره علت مرگ زن چینی ادامه دارد، کارشناسان جنایی عربستان بر این عقیده‌اند که  وی از نظر عقلی مشکل داشت.

وی در ساعت 2 بامداد با قرار گرفتن  روی نرده‌های طبقه فوقانی طواف، خود را به پایین انداخت و با وجود این که مسئولان حرم وی را مشاهده و به سویش شتافتند اما نتوانستند او را از این کار بازدارند.

شلبی، سخنگوی وزارت بهداشت عربستان در مصاحبه ای گفت : گزارش‌های پزشکی قانونی ثابت کرد که این زن در اثر سقوط از بلندی در ناحیه سر و جمجمه دچار شکستگی و خونریزی داخلی شده بود.



تاريخ : 19 / 11 / 1393برچسب:, | 11:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سه روزی است از زندان مخوف مالزی خارج شده است. یک چیزی توی نگاهش هست. انگار چشم های او دنبال چیزی می گردد! دنبال جواب سوالی مهم! خیره می ماند و می گوید: چهار ماه بود ازدواج کرده بودم! نمی گوید ولی دنبالش نیامده، همسری چهار ماهه، چرا دنبالم نیامدی؟ چرا گذاشتی بروم؟

به گزارش مشرق, آدم گاهی گم می کند کجا زندان است و کجا نیست. گاهی در را هم که پیدا می کنی، دیگر نمی فهمی بیرون کدام ور است و داخل کدام ور.. زندان گاهی بزرگ است. آن قدر بزرگ که هر دری را می بلعد و هر راه فراری را.

طراحی سیاه قلم را به خوبی بلد است، طرح او از برج دو قلوی مالزی در میان تمام زندانی های مالزی اول شده. زندان را برایمان می کشد با همان مداد سیاه، بعد از اتمام نقاشی اش از زندان، خودش میدان آزادی را می کشد، می گویم چرا میدان آزادی، می گوید: حس می کنم عین خانه خدا برایم دست نیافتنی است. من باید میدان آزادی را ببینم بعد بمیرم .

در تمامی کلامش بغضی سرخورده نهفته است، بی تکلیف و خسته.
بی سخن پای حرف هایش می نشینم، خودش را شهین معرفی می کند و می گوید: از سال ۸۴ با خانمی آشنا شدم در شرکت خدمات پرستاری، او برای تقاضای کار آمده بود، ارتباطمان برقرار شد، هفت سالی از دوستی امان گذشته بود که یک سال آخر دیدم وضعش تکانی خورد و پولدار شد. می گفت به کشورهای اطراف سفر می کنم برای کار.

من چهار ماهی بود که ازدواج کرده بودم . به من گفت بیا بریم سفر. هزینه سفر با ما ، ولی ما از چمدان های تو برای آوردن وسایل و قطعات رایانه استفاده می کنیم.

یکی از آرزوهای من، دیدن یک کشور خارجی بود ، همسرم به شدت با این سفر مخالف بود، دعوای شدیدی کردیم و من در نهایت موفق شدم با لجبازی به این سفر بروم. دوست داشتم به این سفر زیارتی و از آنجا به مالزی بروم. ما از چمدان هایمان بی خبر بودیم، آنها همه کارهای ما را انجام داده بودند و ما اصلا دخالتی نداشتیم.

به من گفته بودند این سفر از تهران به سوریه ، سوریه به قطر و از قطر به مالزی است. در فرودگاه مالزی چمدان های آنها با ما بود، چمدان ها را برداشتیم و این سرآغاز بدبختی ما بود ودستگیر شدیم به جرم حمل مواد مخدر خطرناک. دو هفته در بازداشتگاه بودیم و بعد برای چند سال راهی زندان شدیم.

* وکیل داشتید؟
- من مرحله اول وکیل نداشتم، وکیل یکی از دوستان زندانی برای نجات من هم تلاش می کرد اما در مرحله دوم سفارت ایران در مالزی برایم وکیل گرفت و هر هزینه ای داشت پرداخت کرد.

* با کمی تامل از او می پرسم ، با همسرتون در تماس بودید؟
- در مرحله اول که آزاد شدم و چند روزی در مالزی بیرون از زندان بودم یکبار تماس داشتم، اما وقتی دوباره رد شد این آزادی تا امروز که یک سالی و چند ماه است از او بی خبرم.

* در تماس اولتون چه حرفی زدید؟
- فقط گفت: آن خانم که سبب این اتفاق بوده به محض ورود به فرودگاه امام خمینی (ره) دستگیر و اعدام شده است.

* چه احساسی داری؟

- من همه زندگیمو به خاطر این لجبازی از دست دادم، همه زندگی ام را .

شهین ادامه حرف هایش را اینچنین پی می گیرد:

- زندان اینجا خیلی وحشتناک است. همه زندانیان دچار بیماری های پوستی هستند و تنها دلیل آن عفونت و کثیفی زندان های مالزی است. همه زندانیان از ناحیه پشت، کمر ، دست و پا زخم می شوند و تنها راهش همین است که روی زخم ها نمک بپاشیم یا زخم ها را بتراشیم تا جلوی عفونت بیشتر گرفته شود. در این زندان ها دارو و دکتر معنا ندارد.

* مارمولک خوری برای نجات جان

در زندان، زندانیان قدیمی به ما می گفتند برای هر دردی بهترین راه خوردن مارمولک است! مارمولک را شکار می کردند، دم آنها را می زدند بعد یا می کوبیدند یا تکه تکه می کردند و می خوردند . می گفتند در مارمولک پادزهری وجود دارد که جلوی مریضی بیشتر را می گیرد.

* کاسبی زندانبان های مالزی از مارمولک گیری


شهین می گوید: زندانبان های مالایی و زندانیانشان تبحر خاصی در حرکت های سریع دارند، کلا مالایی ها این خصلت را دارند به همین دلیل از در و دیوار به راحتی بالا می روند ، آنها خیلی راحت مارمولک شکار می کردند و همین راه کاسبی آنها شده بود.

از زندانیان مریض پول می گرفتند و مارمولک شکار می کردند. من یکبار به شدت دچار بیمار پوستی شده بودم، اما حاضر نشدم بخورم اما بچه هایی که به حبس ابد یا اعدام محکومند این کار را می کنند.

مالزی قبل از سفر بهشت بود، بعد از سفر جهنم شد . تو خواب هم نمی دیدم در یک کشور مسلمان با یک مسلمان دیگر اینجوری برخورد کنند. بزرگترین مشکل ما نبود آب بود. آب را به روی ما می بستند!

* پیامت؟


- اگر اینها را خواندند به حرف گوش کنند. ما در زندان های مالزی همه سن ایرانی داریم، اعدامی و حبس ابدی داریم .اعتماد نکنید . به هیچ کس اعتماد نکنید. حتی اگر پلاستیک هم به دستتان دادند از آنها نگیرید. امیدوارم بتوانم به کشورم وارد شوم. شاید باورتون نشود ما سه سال و خرده ای گرسنه بودیم یه وعده غذای خوب نخوردیم .

شهین و پنج زندانی دیگر ایرانی پس از تبرئه در مالزی اخیرا به ایران بازگشتند.

این شش تبعه ایران (پنج زن و یک مرد) اکتبر سال ۲۰۱۱ به اتهام حمل مواد مخدر شیشه در فرودگاه بین المللی کوالالامپور بازداشت شده بودند.

این شش نفر با پیشنهاد سفر رایگان به سوریه و مالزی و حمل وسایل تجاری، فریب باندهای قاچاق مواد مخدر را خورده و در ۱۱ چمدان به نام آنها، پنج کیلو و ۷۰۰ گرم ماده مخدر شیشه از دمشق و از مسیر قطر به کوالالامپور قاچاق شده بود.

هم اکنون دستکم ۲۰۰ ایرانی به اتهام های مختلف که اکثرا مواد مخدر است در ۱۲ زندان مالزی بسر می برند. بیشتر این افراد به دلیل عدم توجه به هشدارهای پلیس برای انتقال بسته های مشکوک گرفتار باندهای قاچاق مواد مخدر شده اند.

متوسط سن ایرانیان زندانی در مالزی حدود ۳۵ سال است و بیشتر آنان در دام باندهای قاچاق مواد مخدر گرفتار شده اند که به دلیل مهارتهای زیاد، ردی از خود برجای نمی گذارند.

 

 

 



تاريخ : 20 / 11 / 1393برچسب:, | 8:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک مقام مسئول در ارتش سوریه ادعای دستگیری یک فرد ایرانی در جنوب سوریه توسط گروهک تروریستی جبهة الشام را رد کرد.

یک مقام مسئول در ارتش سوریه در دمشق و در گفتگو با خبرنگار پایگاه الوقت ضمن تکذیب خبر دستگیری یک فرد ایرانی توسط گروهک جبهة الشام، صحت آن را به طور کامل رد کرد و افزود: فرد بازداشت شده جعلی بوده و ایرانی نیست.

 
وی که الوقت به نامش اشاره ای نکرده افزود: چنین فردی با این مشخصات که ادعا شده عضو تیپ فاطمیون است، وجود ندارد.
 

گفتنی است به دنبال پیروزی های اخیر محور مقاومت علیه تروریست های تحت الحمایه رژیم صهیونیستی در جبهه جنوبی سوریه، سناریوی جدیدی با هدف تحت الشعاع قرار دادن اقتدار محور مقاومت به خصوص بعد از اجرای عملیات موفقیت آمیز حزب الله در شبعا، طرح ریزی شده که بر اساس آن، یک جوسازی رسانه ای گسترده در رسانه های عربی و انگلیسی مبنی بر دستگیری یک فرد ایرانی به نام "عماد شیرازی جعفری" توسط "جبهة الشام" و مبادله آن با ٢٢٠٠زندانی در بند دولت سوریه شکل گرفته است



تاريخ : 19 / 11 / 1393برچسب:, | 1:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فیلم آزار و اذیت وحشیانه دو زن به وسیله نرم‌افزار واتس‌اپ در فضای اینترنتی منتشر شده است. به گفته پلیس این فیلم نشان می‌دهد که چگونه پنج مرد با خنده‌هایی چندش‌آور بدون آنکه احساس پشیمانی و ندامت کنند اقدام به آزار و اذیت زن‌ها کرده‌اند.
 

سازمان دفاع از حقوق زنان در هند فیلم وحشتناکی را از صحنه آزار و اذیت دو زن توسط پنج مرد هندی منتشر کرده است.

یکی از مدافعان حقوق زنان به نام «سونیتا کریشنان» با انتشار این فیلم از پلیس خواسته هر چه زودتر این پنج مرد متجاوز شناسایی و دستگیر شوند.

خشونت جنسی در هند بیش از هر کشور دیگری روند رو به رشد داشته و همه ساله ده‌ها زن قربانی چنین خشونت‌هایی می‌شوند.

 فیلم آزار و اذیت وحشیانه دو زن به وسیله نرم‌افزار واتس‌اپ در فضای اینترنتی منتشر شده است.

به گفته پلیس این فیلم نشان می‌دهد که چگونه پنج مرد با خنده‌هایی چندش‌آور بدون آنکه احساس پشیمانی و ندامت کنند اقدام به آزار و اذیت زن‌ها کرده‌اند.

مدافعان حقوق زنان هند می‌گویند انتشار این فیلم شاید راهکار تأثیرگذاری باشد تا متجاوزان دست از چنین رفتاری بردارند.

سخنگوی پلیس می‌گوید به دنبال شناسایی مجرمان هستیم تا هر چه سریع‌تر آنها را بازداشت کنیم.



تاريخ : 11 / 11 / 1393برچسب:, | 2:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
یک مرد 38 ساله سنگاپوری به دلیل پرت کردن ته سیگار در فضای عمومی به 19 هزار و 800 دلار جریمه شد.
تمیزی و نظافت در سنگاپور یک قانون کلی است و نظافت فضاهای عمومی باید رعایت شود، دولت در این مورد با هیچ کس شوخی ندارد، به همین منظور 600 دوربین‌های مداربسته برای نظارت بر جرایم در شهر مستقر شده است.

جریمه پرتاب ته سیگار در سنگاپور+عکس
به گزارش رویترز، هفته پیش یک مرد 38 ساله به دلیل پرت کردن 34 ته سیگار از پنجره آپارتمان خود طی 4 روز به 19 هزار و 800 دلار سنگاپور معادل 13 هزار و 128 یورو جریمه شد و این شخص باید به مدت 5 ساعت شهر را تمیز کند.

سال گذشته نیز 2500 شکایت در مورد پرت کردن ته سیگار توسط شهروندان شد که 206 نفر آنها جریمه و مجازات شدند.



تاريخ : 11 / 11 / 1393برچسب:, | 6:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ماهیگیران اندونزیایی شش جسد سرنشینان پرواز 8501 ایرآسیا را پس از گذشت بیش از یک ماه در حدود یکهزار کیلومتری محل سقوط هواپیما در آب های جنوب و غرب سولاوسی اندونزی پیدا کردند.

به گزارش ایرنا، هواپیمای ایرباس خطوط هوایی 'ایر آسیا' مالزی هفتم دی ماه پس از پرواز از فرودگاه بین المللی شهر 'سورابایا' دومین شهر بزرگ اندونزی به مقصد سنگاپور با 162 سرنشین در آب های دریای جاوا سقوط کرد.

براساس گزارش روز شنبه رسانه های اندونزی، تاکنون اجساد 72 سرنشین این هواپیما در آب های دریای جاوا و نزدیک سولاوسی یافت شده، اما از اجساد 90 سرنشین دیگر هواپیما خبری نیست.

از لباس های اجساد شش سرنشین این هواپیما که در آب های جنوب و غرب سولاوسی اندونزی و یکهزار کیلومتری محل سقوط هواپیما پیداشده کیف پول و تلفن همراه به دست آمده که می تواند به شناسایی اجساد کمک کند.

اجساد یافت شده برای شناسایی به شهر 'سورابایا' اندونزی منتقل شده است.

اندونزی قرار است از امروز (شنبه) بار دیگر جستجوها را برای یافتن اجساد سرنشینان پرواز 8501 از سرگیرد.

ارتش اندونزی روز پنجشنبه به عملیات جست وجو برای یافتن بقایای هواپیمای سقوط کرده ایرآسیا و اجساد سرنشینان آن پایان داده بود.

از سوی دیگر فرانسه پرونده ای رسمی برای انجام تحقیقات جنایی به منظور بررسی علل سقوط هواپیمای ایرآسیا در دریای جاوا باز کرده است.

یک خلبان این هواپیما فرانسوی بود.

قاضی فرانسوی ممکن است 'قتل غیرعمد' را در ارتباط با کشته شدن 162 سرنشین این هواپیما مطرح کند.

کمیته امنیت حمل و نقل اندونزی که تجزیه و تحلیل جعبه سیاه هواپیما را بر عهده دارد روز پنجشنبه اعلام کرد پرواز 8501 قبل از سقوط با سرعت ارتفاع گرفته و به منطقه ای رسیده که ابرهای طوفانی بزرگ وجود داشته و آژیرها به صدا درآمده اند.

 



تاريخ : 10 / 11 / 1393برچسب:, | 9:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یکی از اهداف گروهک داعش در عراق و سوریه از این جنایت ها و افراطی گری ها آن است که مردم را به رعب و وحشت بیاندازد تا فکر مواجه شدن با نیروهای داعش را از سر خود بیرون کنند.

به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از روزنامه رای الیوم، گروهک تروریستی داعش در منطقه فردوس استان الرقه زنی را به اتهام زنا به مجازات رجم محکوم کردند.
بر پایه این گزارش، تروریست ها بعد از آنکه آن زن را سنگسار کردند، گمان بردند که جان باخته است و از نزد او دور می شوند. در همین موقع، زن متهم خود را از گودی بیرون می آورد و پا به فرار می گذارد.
مأموران اجرای حکم با دیدن این صحنه عجیب اقدام به دستگیری او کردند و می خواستند تا او را مجددا سنگسار کنند ولی با میانجی گری حاضرین، آن زن از دست تروریست ها نجات پیدا کرد.
مردم استان الرقه سوریه از افراطی گری های داعش در مسائل شرعی به ستوه آمده اند.
رهبران فکری داعش بدون رعایت شرائط لازم در إثبات جرم هایی مانند زنا و شبیه آن، با صرف تهمت به دیگران، به اعدام و رجم آنها اقدام می کنند.
یکی از اهداف گروهک داعش در عراق و سوریه از این جنایت ها و افراطی گری ها آن است که مردم را به رعب و وحشت بیاندازد تا فکر مواجه شدن با نیروهای داعش را از سر خود بیرون کنند.



تاريخ : 5 / 11 / 1393برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فردی در ایالت کارولینای شمالی که به اتهام قتل به ۳۷ سال زندان محکوم شده بود بی‌گناه شناخته شده و از زندان آزاد شد.

به گزارش تسنیم، مرد ۷۰ ساله‌ای که به اشتباه متهم به قتل شده بود پس از آنکه مشخص شد که وی بیگناه است از زندان آزاد شد. "جوزف اسلج" که به اتهام قتل یک مادر و دختر در کارولینای شمالی به حبس ابد محکوم شده بود پس از آنکه دادگاه شواهد جدیدی درباره دی‌ان‌ای پیدا کرد، بی گناهی وی را اعلام کرد.

اسلج پس از آزادی از زندان گفت که دوست دارد استراحت کرده و در تخت خواب واقعی بخوابد. وی گفت هرگز هیچگونه تردیدی نداشته که یک روز آزاد خواهد شد هر چند که نیمی از زندگی خود را در زندان سپری کرد.

اسلج به خبرنگاران گفت که وی همیشه امیدوار بوده که یک روز بی گناهی وی اعلام می‌شود. در سال ۱۹۷۶ "جزفین دیویس" [۷۴ ساله] و دخترش آیلین [۵۷ ساله] در منزل خودشان در شهر الیزابت با ضربات چاقو کشته شدند. این قتل یک روز پس از فرار اسلج از زندان اتفاق می‌افتد. وی به دلیل سرقت به ۴ سال زندان محکوم شده بود.

هیئت قضات اعلام کردند که هیچ یک از دی‌ان‌ای هایی که از محل وقوع جرم جمع آوری شده به آقای اسلج مربوط نمی‌شود. اسلج سومین فردی است که در کمتر از شش ماه در ایالت کالیفرنیای شمالی بی گناه شناخته می‌شوند.



تاريخ : 29 / 10 / 1393برچسب:, | 10:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک دختر اکوادوری که به عنوان مدل لباس کار می کرد و در مسابقه «دوشیزه زیبایی» برنده شد، بر اثر تن دادن به جراحی زیبایی غیر ضروری، جان باخت. این حادثه در کشور اکوادور رخ داد.

به گزارش «گروه ترجمه» پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «کاترین کاندو» (Cando)، 19 ساله، دانشجو بود. او پس از اینکه در مسابقه ماه اکتبر گذشته (مهر امسال) برنده مسابقه ملی «دوشیزه زیبایی» شد، برای چنین عملی، تحت فشار  قرار گرفت.

کاترین که دانشجوی رشته پزشکی در منطقه «دوران» (Duran ) در غرب اکوادور بود، به عنوان جایزه، یک دستگاه خودرو، یک تبلت رایگان و امتیاز استفاده رایگان از یک دوره جراحی زیبایی را به دست آورد.

وی دقایقی پس از اینکه به عنوان «دوشیزه زیبایی» انتخاب شد، مقابل دوربین یکی از رسانه های محلی گفت که می خواهد وزنش را کم کند و از این رو موافقت کرده به طور رایگان، تحت عمل جراحی لیپوساکشن قرار گیرد.

دانیل زاوالا، برادر وی، می گوید برای ترغیب خواهرم به این جراحی، یک جراح نه چندان حرفه ای، بارها با او تماس گرفت، با این حال او نپذیرفت.

 

یک مدل لباس و دوشیزه زیبایی، در اکوادور، بر اثر عمل جراحی زیبایی، جان باخت.

 

برادر می افزاید، کاترین می خواست امتیاز چنین جراحی را که قرار بود رایگان انجام شود به کسی که نیاز دارد، ببخشد، با این حال، با توجه به فشار فراوانی که روی او بود، خودش به این جراحی راضی شد. 

اکنون پزشک جراحی که این عمل را انجام داده، به اتهام بی توجهی منجر به مرگ کاندو در هنگام جراحی، بازداشت شده است. این بازداشت برای جلوگیری از فرار وی از کشور صورت گرفته است.

کارلوس ریس ایزکیردو (Carlos Reyes Izquierdo)، وکیل می گوید: درباره علت مرگ، ابهام فراوانی وجود دارد.

وکیل می گوید به وی گفته شد مقتول به علت آسیب مغزی جان باخته؛ حال آنکه کارکنان بیمارستان می گویند وی به علت ایست قلبی جان باخته است.

اکنون به وکیل ماموریت داده شده است، درباره علت دقیق این حادثه تحقیق کند.

این حادثه پیش از این نیز موارد مشابهی داشته است. از جمله اینکه در سال 2011، برای پاملا نازسیمنتو (Pamela Nascimento)، مدل لباس برزیلی، 27 ساله رخ داد.

 



تاريخ : 21 / 10 / 1393برچسب:, | 7:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

غواصان، جعبه های سیاه هواپیمای ساقط شده ایرآسیا مالزی را پیدا کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

ایرباس a330 مالزی 28 دسامبر (7 دی ) با 162 سرنشین در مسیر اندونزی به سنگاپور در دریای جاوه اندونزی سقوط کرد و همه سرنشینان آن ، کشته شدند. اجساد بیش از ۴۰ مسافر هواپیمای ایرآسیا پیدا شده است.

پارسال نیز یک فروند هواپیمای مالزیایی ناپدید شد، که هنوز از سرنوشت آن خبری در دست نیست.



تاريخ : 11 / 10 / 1393برچسب:, | 8:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

طی هفته گذشته سه مسجد در نقاط مختلف سوئد توسط افرادی که پلیس هنوز نتوانسته هویت آنها را مشخص کند به آتش کشیده شده است.

 به گزارش تسنیم، در صبح اولین روز سال جدید میلادی مسجد دیگری در سوئد هدف حمله کوکتل‌مولوتوف قرار گرفت و شعارهای نژادپرستانه بر دیوارهای آن نوشته شد. این سومین حمله به مساجد مسلمانان طی یک هفته به شمار می‌آید.

پلیس به دنبال فردی است که این اقدام را در اولین ساعات روز پنجشنبه در شهر آپسالا انجام داده است.

"تورستن هملین" سخنگوی پلیس آپسالا به خبرگزاری "‌تی‌تی" سوئد گفت:  فردی بمب آتش‌زایی از نوع کوکتل مولوتوف به سوی ساختمان (مسجد) پرتاب کرد. آنها همچنین کلمات نژادپرستانه و رکیکی نیز نوشته بودند.

هملین گفت در زمان حمله کسی در ساختمان نبوده و این حمله ساعت 4:30 دقیقه اولین روز سال نوی میلادی انجام شده است.

پلیس طی بیانیه‌ای گفت: این جنایت به عنوان تلاش برای آتش سوزی، خرابکاری و تحریک به نفرت طبقه بندی شده است.

در حالی که پلیس به دنبال شواهدی برای پیدا کردن افرادی است که این اقدامات را انجام داده‌اند،‌طی هفته گشته دو حمله مشابه انجام شده است.

در 25 دسامبر، فردی به داخل مسجدی در "اسکیلستونا" در شرق استکهلم بمب بنزینی پرتاب کرد که طی آن 5 نفر مجروح شدند.

در زمان حادثه 20 نفر از جمله زنان و کودکان در مسجد بودند.

دوشنبه گذشته نیز حمله مشابهی به مسجدی در شهر "اسلو" جنوب سوئد روی داد. در این حمله که ساعت 3 صبح انجام شد کسی آسیب ندید.

در پاییز گذشته همین مسجد تحت حمله خرابکارانه دیگری قرار گرفته بود.

مجله ضد نژادپرستی "اکسپو"ی سوئد در گزارشی نوشت که طی سال گذشته دست کم 10 حمله به مساجد سوئدی گزارش شده است.

"استفان لویفون" نخست وزیر سوئد گفت که این حملات "خشونت تنفرآمیز" بوده و این جنایت را محکوم کرد.

پیشتر ، مورگان یوهانسون وزیر دادگستری سوئد با محکوم کردن حمله به مسجد شهر "اسکیلستونا" تاکید کرد: من امیدوارم کسانی که مسئول این حمله بوده اند دستگیر شوند. پیش زمینه این اتفاق روشن نیست ولی این مساله سخت است که چیزی غیر از این را باور کنیم که این حمله خشونت آمیز به طور مستقیم مسلمان ها و اسلام به عنوان یک دین را هدف قرار داده است.

این وزیر سوئدی افزود: آتش سوزی مسجد اسکیلستونا یک حمله بزدلانه به آزادی مذهب و افراد بوده است. ما نمی توانیم چنین چیزی را در سوئد قبول کنیم. کشور ما باید در برابر بیگانه ستیزی ایستادگی کند و از حقوق ساختاری بشر حمایت نماید.

آندرس یگمن وزیر کشور سوئد نیز ضمن محکوم کردن حمله به مسجد اسکیلستونا آن را "نفرت انگیز و غیر قابل قبول " ارزیابی کرده است. ما تدابیر کافی را برای حمایت انجام نداده ایم خواه آن یک مسجد باشد یا یک مکان دیگر مذهبی."



تاريخ : 6 / 9 / 1393برچسب:, | 10:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پسربچه سه ساله امریکایی با آتش‌افروزی در خانه نه تنها همه اعضای خانواده‌اش را در کام شعله‌های آتش فرو برد، بلکه وحشتی عمیق به جان شهروندان ایالت «مین» انداخت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگارانبه نقل از ایران، بعدازظهر یکشنبه 2 آذرماه جاری رسانه‌های ایالت «مین»‌ واقع در امریکا با انتشار تصاویر خانه‌ای نیم‌سوخته و اجساد چهار تن بسیاری از خانواده‌ها را متأثر کرد.

 

طبق گزارش پلیس، «ترنتون دلیزلی» پسربچه سه ساله با روشن کردن فندک و آتش‌افروزی در اتاق پذیرایی دو برادر دوقلوی دو ساله و مادر 28 ساله‌اش را به کشتن داد.همزمان با این حادثه وحشتناک ساکنان منطقه مین که با دیدن شعله‌های سر به فلک کشیده آتش و دود مواج و غلیظ هراسان به محل آتش‌سوزی آمده بودند، با گزارش به مأموران آتش‌نشانی تلاش کردند جان اعضای خانواده را نجات دهند اما شدت آتش‌سوزی به حدی بود که هر چهار عضو خانواده جان باختند.

 

«استیو مک کوزلند» سخنگوی پلیس ایالتی گفت: بررسی‌های کارشناسان آتش‌نشانی حاکی از ایجاد حریق توسط شعله یک فندک است. طبق نظر کارشناسان بجز کودک سه ساله سایر اعضای خانواده در اتاق خواب به سر می‌بردند و به طور ناگهانی با استشمام دود منواکسیدکربن و در نهایت آتش‌سوزی جان خویش را از دست داده‌اند.



تاريخ : 5 / 9 / 1393برچسب:, | 10:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

گروهک تروریستی داعش با تمام قوا به عرصه قاچاق مواد مخدر ورود کرده و با قاچاق نیمی از هروئین افغانستان به اروپا از راه عراق و برخی از کشورهای آفریقایی، درآمد هنگفتی به جیب می زند.
 

شبکه العالم: اداره فدرال کنترل مواد مخدر روسیه چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که قاچاق هروئین افغانستان در سطح گسترده، درآمد سرشاری برای گروهک داعش ایجاد کرده و نیمی از هروئین قاچاق شده به اروپا را داعشی ها منتقل می کنند.

به نوشته روسیا الیوم، در گزارش اداره فدرال کنترل مواد مخدر روسیه آمده است: قاچاق هروئین افغانی از طریق خلیج عدن ، اتیوپی، اریتره، سومالی، کنیا، تانزانیا باعث ظاهر شدن تعداد زیادی از دزدان دریایی مجهز به قایق های کوچک و سریع السیر شده است که با درآمده های حاصله از راه حمل و نقل مواد مخدر زندگی می کنند.

گزارش این اداره می افزاید: "از آنجا که مقادیر عمده هروئین تولیدی در افغانستان از طریق دزدی دریایی منتقل می شود، تلاش های بین المللی برای مبارزه با مواد مخدر عملاً بی اثر مانده و کاملا واضح است که بدون جلوگیری از تولید گسترده مواد مخدر در افغانستان نمی توان از حل و فصل درگیری ها در مناطق فوق الذکر سخن گفت".



تاريخ : 2 / 9 / 1393برچسب:, | 12:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

«آقای سپر» همان مردی است با سری تراشیده و چهره ای کاملا جدی. در مورد او می‌گویند مردی که هیچ گاه نمی‌خندد!
«آقای سپر» لقبی است که به او داده اند زیرا همیشه در کنار سید حسن نصرالله می بینیم. آنقدر به کارش مسلط است که تا زمان حیات او بعید به نظر می رسد کسی بتواند خدشه ای به دبیر کل حزب الله لبنان وارد کند. نگاه های گیرا و پر جذبه او زمانی که به جمعیت نگاه می‌کند نافذ است.

 
ابوعلی جواد در کنار مادرش

این مرد همان ابو علی جواد است با سری تراشیده و چهره ای کاملا جدی. در مورد او می‌گویند مردی که هیچ گاه نمی‌خندد!
 
ابوعلی داماد سید حسن نیز هست و رژیم صهیونیستی به شدت به دنبال شکار این محافظ کارکشته است.
 
ابوعلی حفاظت از مردی را بر عهده دارد که بدون شک فخر سران عرب و مایه مباهات شیعیان است. مردی که نامش به تنهایی لرزه بر اندام دشمنانش می‌اندازد و خود از هیچ دشمنی نمی هراسد.
 
این محافظ به قدری مواظب فرمانده و پدر زن خود هست که می‌گویند در مراسم عروسی‌اش با دختر سید حسن در حالی که داماد بود اما کارش را انجام داد و اجازه نداد دبیر کل حزب الله از باقلواهای داخل مجلس بخورد زیرا نمی دانست از کجا تهیه شده و به محافظین دیگر دستور داد آنها باقلوا تهیه کنند که این زیرکی او برای جمع حاضر بسیار جالب بود.
 
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک دختر 15 ساله ایزدی پس از فرار از بند گروهک تروریستی داعش جزئیات هولناکی را از حادثه به گروگان رفتن خود و خانواده‌اش بیان کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سومریه نیوز، هزاران دختر نوجوان و جوان ایزدی، از اقلیت های عراق، در اوایل ماه اوت گذشته به دست عناصر گروهک تروریستی داعش در شمال عراق ربوده شدند. این دختر 15 ساله یکی از اندک افرادی است که توانست از دست گروهک تروریستی داعش فرار کند.



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 8 / 1393برچسب:, | 11:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

گروه تروریستی بوکوحرام که چندی پیش صدها دختر نیجریه‌ ای را ربوده بود، شهر محل سکونت این دختران را تصرف کرد.

به گزارش مشرق، یک کشیش محلی روز جمعه در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه از تسلط گروه بوکوحرام بر منطقه شیبوک واقع درایالت بورنو خبر داد.

بورنو واقع در شمال شرق نیجریه همان شهری است که عناصر بوکوحرام شش ماه پیش  276 دانش آموز دختر را از آنجا ربودند.

"اینوک  مارک" کشیشی که دختر و برادر زاده اش جزو  219  دختر ربوده شده بوده و هنوز آزاد نشده اند، گفت تأکید کرد که بوکو حرام بر شیبوک تسلط یافته است.

"علی ندوم" عضو شورای محلی جنوب بورنو نیز اظهار داشت افراد مسلح روز پنجشنبه به این منطقه حمله و دستگاههای ارتباطی را تخریب و ساکنان منطقه را مجبور به ترک محل کردند



تاريخ : 22 / 8 / 1393برچسب:, | 6:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مالزی پس از گذشت بیش از هشت ماه از ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 خطوط هواپیمایی مالزی مشخص شدن سرنوشت 239 سرنشین این پرواز را در مذاکره با چین مشخص می کند.

 

به گزارش ایرنا، پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی 17 اسفند ماه سال گذشته به دلایل نامعلومی در طول یک پرواز از کوالالامپور به پکن با 239 سرنشین ناپدید شد و تاکنون اثری از آن بدست نیامده است.

'عبدالعزیر کاپراوی' معاون وزیر حمل و نقل مالزی روز پنجشنبه گفت که پوتراجایا هنوز تاریخی برای تعیین سرنوشت قطعی این پرواز اعلام نکرده است.

وی گفت دولت مالزی و چین برای اعلام مفقودی یا هر وضعیت دیگر در خصوص سرنوشت این هواپیمای بوئینگ 777 باید مذاکره کنند.

وی به روشنی از اختلاف مالزی و چین در خصوص سرنوشت این پرواز سخن نگفت، اما بحث مذاکره شاید نشان از اختلاف دو طرف باشد.

به نوشته تارنمای 'مالیزیا دایجست' معاون وزیر حمل و نقل مالزی در پارلمان این کشور، گفت: همکاری نزدیک بین دو دولت مالزی و چین ادامه دارد و جستجوها ادامه می یابد.

'هوگ دان لوی' مسوول بازرگانی خطوط هوایی مالزی گفته است این شرکت منتظر مشخص شدن آخرین وضعیت پرواز ام.اچ 370 به صورت رسمی است تا نسبت به پرداخت خسارت به قربانیان اقدام کند.

معاون وزیر حمل و نقل مالزی، گفت تحقیقات برای مشخص شدن وضعیت اسرارآمیز این هواپیما ادامه دارد و هرگونه پیشرفت در خصوص یافتن آثار و اطلاعات جدید بلافاصله اعلام می شود.

خطوط هوایی مالزی همچنین هفته جاری نسبت به تحلیل های رسانه ها پس از اظهارات رسمی برخی مقامات در خصوص نابودی این پرواز واکنش نشان داد و در نامه ای به خانواده قربانیان پرواز ام.اچ 370 هرگونه عملکرد این شرکت را منوط به دستور تیم فنی مسئول عملیات جستجو کرد.

خطوط هوایی مالزی اعلام کرد اطمینان داده می شود که عملیات تفحص و جستجو ادامه می یابد و مسکوت باقی نخواهد ماند.

کارشناسان صنعت هوایی احتمال می دهند این هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی که اتباع 13 کشور از جمله دو ایرانی را از کوالالامپور به پکن منتقل می کرد، با تغییر مسیر در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده و به اعماق اقیانوس فرو رفته باشد. عملیات جستجو برای یافتن این هواپیما اکنون در جنوب اقیانوس هند ادامه دارد.

سرنشینان هواپیمای مسافربری ناپدیدشده مالزی از ملیت های مختلف بودند، اما چین با 152 مسافر بیشترین اتباع خود را در این پرواز داشت.

 

 



تاريخ : 19 / 8 / 1393برچسب:, | 7:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تروریست‌های داعش یک زن آرایشگر را که به "نانسی عجرم موصل" مشهور بود، به اتهام عدم پایبندی به ضوابط اعلام شده از سوی این گروهک، تیرباران کردند.
به گزارش مشرق، داعشی‌ها صاحب یک آرایشگاه در موصل را که به"نانسی عجرم موصل" مشهور بود، به همراه دستیارش در حومه غربی شهر اعدام کرده اند.

مسؤول اطلاع رسانی حزب دموکرات کردستان – شاخه موصل- اعلام کرد: عناصر مسلح داعش، این دو زن را بدون اعلام جرم آنها، اعدام کرده اند.

این در حالی است که براساس اطلاعات منتشر شده این دو زن در یک سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه کار می کرده اند و به علت عدم رعایت ضوابط اعلامی از سوی گروه داعش و نیز تشویق زنان به نوع پوشش و آرایش مخالف نظر این گروه افراطی اعدام شده اند.

داعش پیش از این اعلام کرده بود که دانش آموزان و دانشجویان دختر، در صورت عدم پایبندی به پوشیدن لباس افغانی و زدن نقاب، به تازیانه و محرومیت از تحصیل محکوم خواهند شد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
 
در پی انتصاب محمد سرافراز به ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی این انتصاب را به وی تبریک گفت.
 
 
 
 
 
 
 

Hojatoleslam al-Hashem appoints new head of IRIB congratulated

Following the appointment of Mohammed honored the President of Islamic Republic of Iran Broadcasting, President of the Islamic Republic of Iran's army during a message of congratulations on her appointment.

 



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

صاحب وب‌سايتي در مسكو با هك كردن بيش از 73 هزار دوربين مدار بسته كشورهاي مختلف دنيا، اقدام به پخش آنلاين تصاوير آنها در فضاي مجازي كرده است. از اين تعداد 143 دوربين متعلق به ايران است كه تصاويرشان به شكل آنلاين در اين وب‌سايت پخش مي‌شود. دوربين‌هايي كه مورد حمله سايبري وب‌سايت insecam قرار گرفته متعلق به كشورهاي مختلف دنياست و تصاوير آنها از مكان‌هاي عمومي همچون تفريحگاه‌ها و پاركينگ‌ها تا نقاط خصوصي همچون منازل افراد را دربر مي‌گيرد. به نظر مي‌رسد اين دوربين‌ها از مدل‌ها و سازندگان مختلف هستند. براساس اين گزارش ايران نيز از اين حمله سايبري در امان نبوده و بيش از 140 دوربين هك شده به اين كشور اختصاص دارد؛ خبري كه هنوز از سوي مقامات رسمي كشور تاييد يا تكذيب نشده است.

هنوز هويت صاحب اين وب‌سايت پنهان مانده است اما او در وب‌سايتش انگيزه اين اقدام خود را نشان دادن اهميت تنظيمات امنيتي عنوان كرده است. همچنين او اشاره كرده كه امكان خارج شدن دوربين‌هاي هك شده از فهرست اين وب‌سايت به سادگي و تنها با تغيير گذرواژه دوربين‌هاي هك شده امكان‌پذير است.



تاريخ : 15 / 8 / 1393برچسب:, | 9:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وی صاحب کتاب‌هایی از جمله دایرة المعارف « علی؛ ندای عدالت انسانی»، «علی و حقوق بشر»، «علی و انقلاب فرانسه»، «علی و سقراط»، «علی و ناسیونالیسم عربی» و عناوین دیگری در این زمینه است.

جورج جرداق درگذشتنویسنده و اندیشمند مسیحی معاصر، که او را "عاشق امام علی (ع)" لقب داده‌اند، در 83 سالگی دیده از جهان فرو بست.

به گزارش مهر به نقل از النهار لبنان، جورج جرداق اندیشمند و مورخ مسیحی و شخصیتی سرشناس بود که چهار دهه از عمر خود را برای مطالعه و تحقیق در مورد- به تعبیر خودش- یکی از برجسته ترین شخصیت های جهانی یعنی امام الموحدین حضرت علی(ع) صرف کرد. حاصل تحقیقات وی چندین جلد کتاب ارزشمند در مورد شخصیت امام علی (ع) است.

وی صاحب کتاب‌هایی از جمله دایرة المعارف « علی؛ ندای عدالت انسانی»، «علی و حقوق بشر»، «علی و انقلاب فرانسه»، «علی و سقراط»، «علی و ناسیونالیسم عربی» و عناوین دیگری در این زمینه است.

جرج جرداق درباره راز عدم نوشتن در باره شخصیت دیگری غیر از علی(ع) در یک گفتگو تصریح کرده بود: "... من پس از علی علیه اسلام کسی را شایسته نوشتن ندیدم و تصمیم گرفتم که جز در مورد علی (ع) ننویسم....انقلاب علی علیه السلام انقلاب انسانی، اجتماعی، فکری و فرهنگی بود و در آن بین دو جبهه فسق و قتل و قاچاق انسان و برده و مرگ از یک طرف و جبهه دین و رحمت و عدالت و انسانیت و آزادی و حیات فاصله های زیادی بود. موظف شدم که جبهه علی را که خالص ترین جبهه ها است، مورد بررسی و تحلیل قرار دهم. این جبهه راه را برای من روشن کرد و چراغ راهم شد"

جرج سمعان جرداق نویسنده، اندیشمند و ادیب مسیحی لبنان در سال 1931م در منطقه مرجعیون در جنوب لبنان دیده به جهان گشود.



تاريخ : 14 / 8 / 1393برچسب:, | 11:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گفته این پزشکان ماهی هنگام خروج از شکم بیمار 60 سانتی متر داشت و این قابلیت را داشت که تا 125 سانتی متر نیز بزرگ شود که درچنین وضعیتی قطعا روده و معده بیمار را از درون پاره می شد.

جراحان در یک جراحی نادر موفق شدند از شکم یک مرد برزیلی که به شدت از درد معده شکایت داشت یک ماهی زنده 60 سانتی متری خارج کنند.

به گزارش ایرنا از ساینس دیلی، این بیمار که برای درمان معده درد به مرکز درمانی ( Hospital Universitário) (University Hospital) در شهر Londrina برزیل مراجعه کرده بود، بلافاصله مورد آزمایش های کلینیکی قرار گرفت.

خروج ماهی زنده 60 سانتی از معده یک مرد برزیلی!


پزشک معالج وی می گوید: نتیجه رادیولوژی مشخص کرد که یک ماهی در معده وی قرار دارد اما حین جراحی پزشکان متوجه شدند این ماهی زنده است.

به گفته این پزشکان ماهی هنگام خروج از شکم بیمار 60 سانتی متر داشت و این قابلیت را داشت که تا 125 سانتی متر نیز بزرگ شود که درچنین وضعیتی قطعا روده و معده بیمار را از درون پاره می شد.

مشخص نیست این ماهی بومی که از نوع EE-LIKE FISH است چگونه وارد شکم این مرد برزیلی شده، زنده مانده و رشد کرده است.

به گفته مسوولان این بیمارستان، حال عمومی بیمار پس از جراحی خوب است و وی در حال گذراندن دوره نقاهت است.

 

 



تاريخ : 6 / 8 / 1393برچسب:, | 1:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نانسی فیتزموریس، نابینای مادرزاد بود و به هیدروسفالوس، مننژیت و سپتیکامیا مبتلا بود. او توان راه رفتن، صحبت کردن، غذا خوردن و نوشیدن را نداشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،دادخواست 324 کلمه‌ای یک مادر انگلیسی، یک قاضی دادگاه عالی را مجاب کرد که کاری جدید در تاریخ قضایی انگلستان انجام دهد و به مادری حق پایان دادن به زندگی دخترش را که به معلولیت مزمن مبتلا بود را بدهد.

به گزارش فرارو به نقل از مترو؛ نانسی فیتزموریس، نابینای مادرزاد بود و به هیدروسفالوس، مننژیت و سپتیکامیا مبتلا بود. او توان راه رفتن، صحبت کردن، غذا خوردن و نوشیدن را نداشت.

وضعیت جسمی او به حدی وخیم بود که نیاز به مراقبت 24 ساعته داشت و غذا، آب و دارو با استفاده از لوله به او داده می‌شد. وضعیت سلامتی او روز به روز بدتر می‌شد، و با وجود اینکه مرفین و کتامین به او داده می‌شد، ساعتها از درد جیغ می‌کشید.

شارلوت فیتزموریس، مادر نانسی، می‌دانست که رنجی که دخترش می‌برد، بیش از حد تحمل دختری دوازده ساله است. مادر دلشکستۀ دختر که شغل پرستاری خود را به خاطر مراقبت از دخترش رها کرده بود، می‌دانست که دخترش لیاقت به آرامش رسیدن و حق مرگ را دارد.

بیانیۀ شارلوت فیتزموریس در مورد اینکه چرا باید اجازۀ مرگ نانسی صادر شود، توسط جاستیس النور کینگ (از اعضای دادگاه عالی) در دادگاه عالی قرائت شد. پدر نانسی (دیوید وایز) و بیمارستان محل بستری او نیز از این موضع حمایت کردند.

"دختر من دیگر دختر من نیست، او در حال حاضر تنها یک پوسته است، نوری که در چشمانش بود حالا دیگر رفته و ترس و آرزوی آرامش جای آنرا گرفته است. امروز من به نمایندگی از نانسی از شما خواهش می‌کنم، چرا که باور دارم او به اندازۀ کافی زجر کشیده است. به زبان آوردن این حرف قلب مرا می‌شکند. اما باید این را بگویم."

به درخواست شارلوت فیتزموریس بدون فوت وقت ترتیب اثر داده شد، تا اتفاقی نو در تاریخ قضایی انگلستان رقم بخورد. این اولین باری است که در این کشور، اجازۀ مرگ کودکی که بدون کمک دستگاه نفس می‌کشد و به بیماری کشنده مبتلا نیست صادر می‌شود.

 
جاستیس کینگ دربارۀ این پرونده می‌گوید: "در عشق، ازخودگذشتگی، و بردباری این مادر تردیدی نیست. دختر این مادر در همان دنیای محدود خود از کیفیت حداقلی زندگی بهره مند بود که این اواخر آن را هم از دست داده بود."

شارلوت در مصاحبه با مترو گفت: "دخترم 24 ساعت شبانه روز جیغ می‌زد و درد می‌کشید. ناتوانی در کم کردن رنجش، بیش از حد تحمل من بود. او دیگر فرشتۀ کوچک من نبود، از او تنها یک پوسته به جا مانده بود. من خاطرات زیبای نانسی را می‌خواستم، نه خاطراتی که روحم را خورد کند."

"بعد از اینکه یک بار شاهد بودم، دخترم کل آخر هفته را از درد جیغ کشید تصمیم گرفتم که دیگر نمی‌خواهم بیش از این رنج کشیدن دخترم را ببینم. نمی‌خواستم بگذارم برای ماهها از درد شدید زجر بکشد. اینکه هیچ کاری برای کمک به او از دستم برنمی‌آمد زجرم می‌داد. همۀ پرستارها وقتی جیغ زدن دخترم را می‌دیدند گریه‌شان می‌گرفت. تمام چیزی که می‌خواستم این بود که دخترم با احترام از دنیا برود و هنگام مرگ دستش را دستم بگیرم."

نانسی 14 روز پس از صدور حکم دادگاه عالی در بیمارستان Great Ormond Street در حالی که خانواده‌اش در کنارش بودند درگذشت.

 



تاريخ : 18 / 7 / 1393برچسب:, | 11:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روز پنج شنبه اولین انگلیسی آلوده به ویروس ابولا در شهر مقدونیه جان خود را از دست داد.

به گزارش مشرق، روز پنج‌شنبه مردی با تابعیت انگلیسی در کلینیک بیماری‌های عفونی مقدونیه جان خود را از دست داد.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، پزشکان این مرکز درمانی معتقدند این بیمار 58 ساله انگلیسی، علایم بیماری ابولا را داشته و از آن جان سپرده‌است.

یکی از مقامات شهر مقدونیه به رویترز گفته‌است دومین تبعه انگلیسی با علایم مشابهی در مقدونیه شناسایی شده است. گفته می‌شود فرد دوم دوست بیمار فوت شده‌ می‌باشد.

با ورود پرستار اسپانیایی آلوده به ویروس ابولا، اروپا نسبت به انتشار این ویروس در این قاره حساس شد. گفته ها حاکی از آن است که حال این پرستار اسپانیایی وخیم است.

مقامات مقدونیه با تایید مرگ این تابع انگلیسی اعلام کردند وی در این کشور مسافر بوده و از انگلیس به آن‌جا رفته بود.

بالاترین مقام وزارت بهداشت آمریکا شیوع ابولا را به اپیدمی ایدز تشبیه کرد و گفت «در طول سی سال تجربه از فعالیت در وزارت بهداشت تنها یک مورد دیگر اینچنین دیده‌ام و آن زمانی بود که ویروس ایدز در حال گسترش بود».

با توجه به این که این تابع انگلیسی پیش از ورود به مقدونیه در انگلیس بوده و از آن‌جا به مقدونیه سفر کرده‌است، مقامات انگلیس دستور چک کردن کلیه مسافران هواپیماهای لندن را صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری اکسپرس، در صورت اجرایی شدن این طرح مسافرانی که از مرزهای انگلیس عبور می‌کنند در فرودگاه چک خواهند شد.

به گفته مقامات انگلیسی هدف از چک کردن مسافران توان مسئولان برای شناسایی و جداسازی بیماران از افراد سالم آسان‌تر می‌کند.

این در حالیست که روز گذشته مقامات انگلیسی اعلام کردند برای مقابله با ویروس ابولا آمادگی کامل دارند و نیازی به چک کردن مسافران مرزی نیست.

هم‌چنین روز چهارشنبه هفته گذشته نخست وزیر انگلیس دستور تشکیل کمیته اضطراری برای بررسی آمادگی دولت در مقابله با این ویروس کشنده داد.

طبق پیش‌بینی‌ها تا کمتر از دو هفته دیگر ویروس ابولا وارد انگلیس خواهد شد که نگرانی مقامات و مردم این کشور را در پی داشته‌است.

ویروس کشنده ابولا که اولین بار در غرب افریقا مشاهده شد تاکنون جان حدود 3900 نفر را گرفته است و اکنون تهدیدی برای غرب است.

 

 



تاريخ : 16 / 7 / 1393برچسب:, | 1:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زنان شهر کرد نشین کوبانی سوریه، سلاح به دست گرفته در حال دفاع از شهر خود در مقابل تروریست های داعش هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم،زنان شهر کرد نشین "عین العرب" (کوبانی) سوریه، سلاح به دست گرفته و در کنار مردان در حال دفاع از شهر خود در مقابل تروریستهای داعش هستند.

 روزنامه انگلیسی "دیلی میل" تصویری را از زنان کوبانی منتشر کرد که سلاح به دست، آماده درگیری با تروریستهای داعش هستند.
 
 
این روزنامه نوشت، "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس متعهد شده بود که با کمک همپیمانانش اجازه نخواهد داد داعش در دروازه اروپا برای خود خلافت ایجاد کند؛ ولی با این حال داعش اکنون توانسته است به شدت به شهر کوبانی حمله کند.
 
به نوشته این روزنامه، اگر داعش بتواند شهر مرزی کوبانی را تصرف کند، به ترکیه که از اعضای ناتو است، بسیار نزدیک خواهد شد.
 
دیلی میل خاطرنشان کرد، تصویر زنان سالخورده و تفنگ به دست، به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و توجه همه دنیا را به خود جلب کرد.
 
این روزنامه انگلیسی تأکید کرد که آمریکا در جلوگیری از رسیدن داعش به شهرهای نزدیک کشورهای عضو ناتو، شکست خورد.
 
 



تاريخ : 10 / 7 / 1393برچسب:, | 2:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

پلیس فرانسه چند تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین را به علت سرقت سبدهای گل در یک قبرستان ، بازداشت کرد.


به گزارش واحد مرکزی خبر  به نقل از روزنامه های لوفیگارو و لوپاریزین چاپ پاریس، یک خانم  فرانسوی که هر هفته بر سر مزار همسرش در قبرستان شهر اورسواز  سبد و دست گل می گذاشت ،  به صورت اتفاقی متوجه می شود بلافاصله پس از ترک قبرستان،  سبد گل وی ناپدید می شود.

با تکرار این موضوع ، وی در این باره شکایتی را به پلیس ارائه می دهد و پلیس پس از بررسی متوجه می گردد سبد گل های تازه همه مزارها به چنین سرنوشتی دچار می شوند.

با بازبینی دوربین های مدار بسته قبرستان و تعقیب سارقان گل از سوی پلیس ، مشخص می شود این گل ها به ساختمان محل استقرار مریم رجوی، سرکرده گروهک تروریستی منافقین  منتقل می شود .

پلیس فرانسه چند نفر از گروهک تروریستی منافقین را دراین باره دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده است.

سالهای قبل هم اعضای گروهک منافقین مستقر در اروپا و آمریکا براساس دستور سرکردگان این گروهک که گفته بودند هزینه های خود را باید شخصا تامین کنید، اقدام به سرقت از فروشگاههای مختلف موادغذایی می کردند که تعدادی از آنها دستگیر شدند.

شهر اورسورواز در 35 کیلومتری شرق فرانسه محل استقرار گروه منافقین در فرانسه است.

دستگاه قضایی فرانسه هفته قبل پرونده نه نفر از متهمان پرونده پولشویی و تروریستی منافقین را که یازده سال باز بود، با تبرئه متهمان ، مختومه اعلام کرد.



تاريخ : 7 / 7 / 1393برچسب:, | 5:11 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

پلیس ایالت پنسیلوانیا راز دانش‌آموز 13 ساله‌ای را فاش کرد که حدود یک ماه در اختیار مردان هوسران قرار گرفته بود.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، حدود یک ماه پیش در شهر "شفیلد" ایلات پنسیلوانیا دانش آموزی 13 ساله به دلیل اعتیاد پدرش به مواد مخدر و ضرب و شتم‌های نامادری‌اش که به شدت معتاد به مشروبات الکلی بود، از خانه فرار کرد و در حال گریه بود که ناگهان متوجه شد، چند کیلومتری از خانه دور شده است.
 
در بین راه مردی حدودا 40 ساله دختر 13 ساله را مشاهده کرد که در کنار خیابان در حالی که اشک چشمانش دائما سرازیر می‌شود، نشسته است.



ادامه مطلب
تاريخ : 3 / 7 / 1393برچسب:, | 5:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

«انگیزه های زیادی داشته ام که باعث می شد حمله به داعش جزء آرزوهای جدی من باشد. هم بابت مظلومیت زنان در قلمرو داعش، هم انگیزه انسانی و مذهبی برای این عملیات داشتم.»

سرویس بین الملل شفاف: «مریم منصوری» یکی از برجسته ترین خلبانان نیروی هوایی ارتش امارات عربی متحده که سابقه عملیات در لیبی را نیز در کارنامه دارد، با مشارکت در عملیات نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش، مواضع این گروهک تروریستی را در سوریه بمباران کرد.

به گزارش سرویس بین الملل شفاف به نقل از خبرگزاری صدای روسیه، مریم منصوری با این اقدام، نخستین سرباز اماراتی بود که به ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش پیوست. به این ترتیب، امارات عربی متحده بعد از عربستان سعودی، دومین کشور عربی است که به صورت مستقیم در عملیات بین المللی علیه داعش شرکت می کند. تاکنون کشورهای مصر و بحرین نیز برای پیوستن به این ائتلاف، اعلام آمادگی کرده اند.


عکس یادگاری در مراسم دریافت نشان ویژه «فخر امارات»
او در این مراسم، با «شیخ محمد» (حاکم دبی و قائم مقام حکومت امارات عربی متحده) عکس یادگاری انداخت.
شیخ محمد که به زبان فارسی محاوره ای تسلط کامل دارد، مدتی نیز در ایران درس خوانده و رهبر جنبش اصلاحات مدنی در حکومت امارات عربی متحده به حساب می آید. یکی از اقدامات اصلاحگرایانه وی، تشویق زنان برای ورود به نهادهای نظامی و امنیتی و انتظامی بوده است.

مریم منصوری با حدود 35 سال سن، به یک خانواده ایرانی در شهرستان لارستان در استان فارس تعلق دارد که خانواده اش از بیش از 40 سال قبل به امارات (دبی) مهاجرت کرده اند. او تابعیت اماراتی گرفته و یکی از معدود افسران زن در ارتش های عربی به حساب می آید. او دوره های خلبانی هواپیماهای F-16 را در انگلستان طی کرده و یکی از خلبانان ماهر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به حساب می آید.


مریم منصوری
مشهورترین خلبان ارتش های عربی، یک ایرانی الاصل از شهرستان های استان فارس است.


او در سال 2007 بعد از اعمال اصلاحات در کشور امارات بنا به نظر شیخ محد (شیخ دبی)، توانست ذیل گروه اول داوطلبان زن به ارتش این کشور راه یابد و در مدت کوتاهی استعداد بالای خود را در زمینه خلبانی نشان داد. او در مصاحبه کوتاهی اعلام کرده که حمله به داعش، یکی از آرزوهای وی بوده است:«انگیزه های زیادی داشته ام که باعث می شد حمله به داعش جزء آرزوهای جدی من باشد. هم بابت مظلومیت زنان در قلمرو داعش، هم انگیزه انسانی و مذهبی برای این عملیات داشتم.»

 

 



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد